Brickler en de samenwerking met makelaars

Data-gedreven adverteren

Als makelaar ben je altijd op zoek naar de juiste koper voor de woning van je klanten. De traditionele manier hiervoor is een woningadvertentie op Funda. En inmiddels gebruiken veel makelaars hun eigen Facebook en Instagram account om woningen onder de aandacht te brengen. Brickler voegt hier een nieuwe dimensie aan toe. Heel gericht potentiële kopers zelf benaderen op social media, door speciaal voor de Nederlandse woningmarkt ontwikkelde algoritmes te gebruiken. Deze data-gedreven marketing voor een woning is uniek in Nederland.

Via onze algoritmes bereik je meer potentiële kopers

Brickler maakt gebruik van bestaande social media platformen die veel bezoekers hebben. Zo heeft Facebook gemiddeld 7,1 miljoen bezoekers per dag, Instagram 3,2 miljoen en YouTube 2,8 miljoen. Dit is aanzienlijk meer bezoekers dan Funda heeft. En dan is het ook nog zo dat Nederlanders per dag circa 98 minuten op deze platformen te vinden zijn. Kortom, social media is een perfecte plaats om je potentiële kopers te vinden. Er zijn veel bezoekers, ze zijn er lang, en ook de latente huizenkopers die nog geen actie hebben ondernomen zijn er te vinden.

Wat is dan het probleem? Vaak is het moeilijk om heel gericht te adverteren. Wie zijn dan daadwerkelijk je kopers? Je doelgroep? Als resultaat wordt er vaak betrekkelijk willekeurig een advertentie geplaatst. Of wordt vrij inefficiënt een heel groot publiek aangeschreven.

Wat doen wij dan anders? Hoe vinden wij dan wel die speld in de hooiberg, de perfecte kopers. Om te beginnen hebben we big data beschikbaar. Ontzettend veel historische data van Nationale-Nederlanden. Waar onze data science experts algoritmes van hebben ontwikkeld. Met als resultaat dat we behoorlijk betrouwbaar kunnen voorspellen wat het profiel is van geschikte kopers voor het huis wat je aanbiedt. We benaderen vervolgens heel specifiek en proactief deze mensen door hen een advertentie te tonen van het huis. En in de praktijk blijkt dat dit vaak een ontzettend goede match is met de behoeftes van degene die de advertentie ziet. Kortom, we vinden en benaderen de perfecte kopers voor je huis, binnen een ontzettend groot bereik. In de praktijk levert dit veel bezichtigingen van de huispagina op. Meer dan gebruikelijk. En, we kunnen het niet hardmaken, het ligt in de lijn der verwachting dat er door het aantoonbare klikgedrag meer bezichtigingen zijn.

Als makelaar onze algoritmes gebruiken

We bieden je als makelaar aan om gebruik te maken van onze algoritmes. Zo kun jij ook alle voordelen hebben van data-gedreven adverteren. Goed om te begrijpen is dat je hierbij zelf de regie hebt en houdt over de verkoop. Op basis van door jou aan te leveren gegevens, maken de Brickler-marketingprofessionals een geoptimaliseerde advertentie. Brickler zorgt voor het plaatsen van de advertenties op social media, onder de perfecte doelgroep. En onze marketeers optimaliseren de online advertentie voor je. Potentiële kopers die op een advertentie klikken, komen op de door jou gewenste webpagina terecht. Vaak is dit op je eigen website. Hiernaast bieden we je inzicht in statistieken van je advertentie(s), zodat je inzicht hebt in het klikgedrag van potentiële kopers. Zo kun je klanten informeren over de extra inzet die je voor hem doet.

Ook gebruik maken van deze unieke mogelijkheid

We ondersteunen ook jou graag met onze algoritmes. Voor de mogelijkheden en de kosten kun je het best contact met ons opnemen via makelaar@brickler.nl. Wanneer je je telefoonnummer en je vragen schrijft, dan nemen we telefonisch contact met je op om dit gericht samen door te spreken.

Brickleris een initiatief vanNationale-Nederlanden