Je huis promoten op sociale media

Leestijd: 3 minuten

Een van de makkelijkste manieren van je huis promoten is misschien wel door sociale media te gebruiken. Wanneer je je aanmeldt bij Brickler zullen wij hier ook mee voor je aan de slag gaan, maar je kunt ook zelf een hoop doen. Het gebeurt vaak dat huizen verkocht worden via via, dus waarom jouw huis niet?!

Facebook tips

De eenvoudigste manier is om een bericht te plaatsen dat je huis te koop staat en een link te delen van de website waarop je woning staat (Brickler of Funda bijvoorbeeld). Vraag in je bericht ook of je vrienden het willen delen. Overstelp je volgers echter niet met slechts berichten over dat je huis te koop staat, maar laat iets unieks van je woning zien. Of nog beter: creëer een verhaal waarom je huis te koop staat en nodig je volgers en vrienden uit om dit te delen. Hierdoor krijgt het veel meer nieuwswaarde, voelt het meer ‘sociaal’ aan en is de kans ook groter dat het gedeeld wordt. Te veel zelfpromotie wordt op sociale media niet gewaardeerd. Houdt daarom je boodschap over je woning vooral entertainend en informatief. Door een paar keer iets nieuws of iets anders over je woning te posten, breng je jouw verkoopboodschap steeds onder de aandacht, zonder op een saaie of oninteressante manier in herhaling te vallen. Wil je opvallen, maak dan een video van een virtuele rondleiding door je huis en zet deze op Facebook. Vergeet ook niet om je berichten openbaar te zetten, zo kunnen ze gedeeld worden door anderen!

Instagram tips

Waar Facebook erg geschikt is voor wat langere teksten en doorverwijzen naar een link ligt dit bij Instagram toch wat anders. Bij Instagram draait het vooral om goede foto’s. Door bijvoorbeeld meerdere foto’s van je huis in een carrouselpost te plaatsen op Instagram ziet er al snel erg aantrekkelijk uit. Vul de post aan met wat korte informatie van het huis. Denk hierbij aan de prijs, het adres en wat unieke voordelen van het huis. Rond de post af met wat goed werkende hashtags. Deze zorgen ervoor dat jouw post vaker bekeken wordt. Gebruik wat gedetailleerde hashtags zoals #Zoetermeer of #WonenInZoetermeer (wanneer je huis in Zoetermeer staat), maar ook wat algemenere hashtags zoals #Makelaar of #HuisTeKoop. Bij gebruik van de #Brickler kunnen wij het huis natuurlijk ook reposten op onze pagina! Wat daarnaast nog belangrijk is bij Instagram is dat je profiel openbaar staat en niet op privé, net als bij Facebook. Ten slotte komen we dan aan bij de link naar je huispagina die je waarschijnlijk graag wil delen. Op Instagram kan dit niet goed in een post, maar wel in de bio van je profiel. Zet vervolgens #LinkInBio bij je posts en dan is het voor iedereen goed te vinden!

Twitter tips

Twitter is bij uitstek geschikt om linkjes te delen. Ook een linkje van je huis kan perfect gedeeld worden. Het nadeel van Twitter is dat je maar beschikking hebt tot een maximaal aantal karakters. Hierdoor is het belangrijk om goed na te denken over welke informatie je in het bericht gebruikt. Benoem wat pakkende kenmerken en zorg ervoor dat je de lezer echt nieuwsgierig weet te maken. Uiteindelijk is het doel dat ze op de link klikken.

Wat doen wij

Zoals we in de introductie al meldden gaan wij natuurlijk ook voor je aan de slag wanneer je je aanmeldt bij Brickler. Niet alleen plaatsen wij je huis op onze eigen sociale mediakanalen en maken we een huizenpagina voor je zodat je een link hebt om te delen. Nee, we starten ook een advertentiecampagne voor alle Brickler Basis klanten. Met behulp van een zelfontwikkeld algoritme weten wij welke mensen in de doelgroep vallen bij bepaalde huizen. Door deze doelgroep te targeten in diverse sociale mediacampagnes wordt jouw huis gericht geadverteerd op social media. Klinkt goed toch!

Wil jij ook duizenden euro’s besparen op het verkopen van je huis? Verkoop zelf je huis vanaf € 299 met Brickler.

Brickleris een initiatief vanNationale-Nederlanden
JAAP.NLFunda.nl