De Brickler Verkoopgids

Deze verkoopgids begeleidt jou in het verkooptraject van jouw huis

Dit is dé verkoopgids voor het zelf-verkopen van jouw huis! Stap voor stap begeleiden wij jou met artikelen, checklijsten en documenten. Zo weet jij zeker dat je alle informatie hebt om écht zelf te verkopen. Ook deelt onze verkoopexpert Mark Teeuwissen exclusieve tips die jou een expert maken in het zelf-verkopen!

Voorbereiden op verkoop
Een ander huis kopen
Je huis promoten
Bezichtigingen houden
Onderhandelen
Verkoop afronden
Nieuwe huis betrekken

In deze stap ga je:

Je huis promoten
Een verleidende verkooptekst schrijven
Je huis promoten op social media

Je huis slim promoten op Funda en andere platformen

Offline promotie inzetten

Artikelen

Pro tips van onze zelf-verkoopexpert Mark Teeuwissen

Haal het beste uit jezelf als doe-het-zelfverkoper met deze tips.

Het internet is de toegang tot de hele wereld, maar soms is de koper van je huis letterlijk om de hoek aanwezig. Vaak lijkt je koper dan ook op wie JIJ bent of was 10 jaar geleden. En dus kan je koper wellicht te vinden zijn in je eigen netwerk, direct om je heen. Misschien lid van dezelfde sportclub, hebben ze soortgelijke hobby’s, interesses en vergelijkbare kennissen- en vriendenkring of willen ze hun kinderen naar dezelfde school sturen waar jij je kinderen op hebt gehad. Gebruik je contacten, ook in je eigen directe kring.

Is dat een jonger stel of juist een ouder echtpaar zonder kinderen? En zouden deze mensen ook baat hebben bij de specifieke kenmerken van mijn huis en hoe kan ik de voordelen van mijn woning, juist voor deze doelgroep, het beste naar voren brengen. Bijvoorbeeld door deze expliciet te benoemen in de verkooptekst en extra afbeelding in de fotoreportage. Door vooraf je doelgroep te bepalen kan jij al je marketingactiviteiten daarop aansluiten en datgene onder de aandacht brengen waar je mogelijke kopers hoogstwaarschijnlijk naar op zoek zijn of het meeste voordeel in zien.

Goede foto’s zijn zo’n krachtig middel om kopers naar je woning toe te trekken dat jij de verkoopkansen verkleint als je daar te ondoordacht mee om gaat. Als je haast hebt om je woning in de verkoop te zetten en daarom niet kritisch bent op de kwaliteit van de foto’s, kan dat betekenen dat het huis niet aantrekkelijk genoeg is om überhaupt bekeken te worden. Dan kun je ook geen gebruik maken van je beste marketingperiode en dat zijn de eerste paar weken dat het huis in de verkoop staat. Het is verstandiger om daarom op het ideale moment te wachten. Op zonnig en helder weer met het juiste licht. Liever je huis een week later op Brickler, dan gehaast en met een slechte fotopresentatie.

Voorbereiden op verkoop
Een ander huis kopen
Je huis promoten
Bezichtigingen houden
Onderhandelen
Verkoop afronden
Nieuwe huis betrekken
Brickleris een initiatief vanNationale-Nederlanden
JAAP.NLFunda.nl